Witaj szkoło!

Ostatnie trzy dni wakacji – pierwsze dwa dni nowego roku szkolnego przed nami!

Jeszcze przez trzy dni młodzież będzie cieszyć się słońcem i upałem, a nauczyciele… przygotowywać się do nowego roku szkolnego podczas rad pedagogicznych i szkoleń. W czwartek odświętnie ubrani ruszymy wszyscy do szkół, przywitać dawno nie widzianych przyjaciół, uczniów, wychowanków, nauczycieli… Od piątku zaś weźmiemy się wszyscy z zapałem do pracy. Oby zapał potrwał jak najdłużej…

Co na najbliższe dni przygotowała Edurada? W poniedziałek – jeszcze nieco wakacyjnie, bo z przymrużeniem okaz i na wesoło, ale podejmiemy bardzo ważny temat budowania wizerunku i autorytetu dyrektora szkoły. Zachęcamy do sprawdzenia, jak – według marka Hampla – mają się do tego tematu… skarpetki!

We wtorek kontynuujemy rozpoczęty tydzień temu temat współpracy z rodzicami, tym razem pod kątem zapobiegania agresji w szkole. Zależy na tym i rodzicom i nauczycielom, zatem zapraszam wszystkich – nie tylko wychowawców – do uważnej lektury.

W środę Izabela Nowacka w artykule „Kolega lubi czytać” podejmuje niezwykle ważny – również z punktu widzenia Ministerstwa Edukacji, które uczyniło go swoim priorytetem – temat promowania czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży. Temat będzie powracał na naszych łamach, można go również zgłębiać podczas szkoleń Instytutu Kształcenia EKO-TUR.

W czwartek odświeżamy temat, który każdego roku jest aktualny dla pewnej grupy nauczycieli: awans zawodowy. W tym tygodniu – na rozgrzewkę – harmonogram działań awansowych pióra Macieja Biernackiego. Wszystkich, dla których ten temat jest ważny, zapraszamy do Edurady w kolejnych tygodniach: nasz ekspert szczegółowo omówi działania na każdym szczeblu rozwoju zawodowego. Polecamy!

Piątek – dzień dla rodziców – tym razem pochylimy się nad pytaniem „Kim chcesz zostać jak dorośniesz?” i współczesnymi wzorcami osobowymi.

Zapraszamy do korzystania z ostatnich dni wakacji i … życzymy entuzjazmu w nowym roku szkolnym! 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *