„AI uzależnia?” – 81% nauczycieli obawia się wpływu sztucznej inteligencji na uczniów

Wśród zagrożeń nauczyciele wymieniali też brak zdolności krytycznego myślenia, spłycanie wiedzy i pogorszenie relacji między uczniami.

Raport NASK „GSI w polskiej szkole. Przecieranie szlaków”, od redakcją prof. Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, dr. hab. Jacka Pyżalskiego, został przedstawiony w poniedziałek. Powstał on na podstawie wywiadów i ankiet przeprowadzonych wśród nauczycieli klas IV-VIII szkół podstawowych.

Z raportu wynika, że zainteresowanie wykorzystanie GSI w edukacji powoli rośnie. Największą barierą pozostają obawy nauczycieli, w tym obawa, że technologia może doprowadzić do radykalnej transformacji ich pracy. Nauczyciele i nauczycielki wskazywali, że boją się utraty kontroli nad procesem nauczania. Wśród kluczowych trudności wskazano m.in. niskie kompetencje cyfrowe, brak czasu na naukę nowych narządzi i wdrażanie ich do praktyki szkolnej, brak jasnych wytycznych i regulacji dotyczących stosowania SI w edukacji. Czytaj dalej: https://samorzad.pap.pl/kategoria/edukacja/raport-nask-81-proc-nauczycieli-boi-sie-uzaleznienia-uczniow-od-sztucznej

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *