Jak rozmawiać o seksie z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną ?

Ważne, by postrzegać i uszanować pełne prawo osób z niepełnosprawnością intelektualną do zaspakajania i tejże intymnej sfery życia. Pamiętać należy, iż  rozmowy na te tematy są trudne nie dla osób zainteresowanych, a jedynie dla dorosłych, nie umiejących otwarcie rozmawiać o kwestiach damsko męskich. Uświadomienie sobie, że to tylko my „czujemy wstyd” a nie zainteresowani, pozwala wyswobodzić odwagę do podjęcia tematu. Można wspomóc się osobą psychologa, ale najlepiej zupełnie śmiało i szczerze powiedzieć dziecku, że jego odczucia są naturalne i ma możliwość zaspakajania ich w określony sposób, w odpowiednim czasie i miejscu. Spokój, opanowanie i zrozumienie ułatwiają młodemu człowiekowi radzenie sobie w trudnych sytuacjach bez naruszania dobrych obyczajów.

Przez osoby borykające się popędem seksualnym zostanie to przyjęte w sposób naturalny. Kryterium prowadzenia rozmowy i sugerowanego postępowania jest stopień niepełnosprawności intelektualnej.

Mariola Sznir